Тест-драйв Jeep Wrangler Sahara: всім джипам Jeep

Тест Драйв

Він вам не Дімон. І не генерал Врангель. І тим паче не капітан Врунгель. Він – “Ренглер”. Армійською аскетичний, лапідарний і дуже консервативний – навіть «ролс-ройсівський» флагман змінюється і частіше, і ґрунтовніше. Досить сказати, що це лише четверте покоління моделі за її 68-річну історію. Прямий нащадок і по батьківській, і по материнській лінії того самого «джипа», чиїм ім’ям автомобільні блогери та домогосподарки називають усі позашляховики без розбору. Той, на якому «діди воювали» – мій у квітні 45-го доїхав до передмістя Відня.

Чому власники «ренглерів» люблять їздити по зустрічній смузі? Тому що сам позашляховик тривалий час розвивався у бік, протилежний до автомобільного прогресу.

Як і всі автомобілі, які стали класикою ще за життя, найперший Jeep  швидко перетворився на заручника свого стилю. І сьогодні абсолютна більшість нововведень «ренглера» (до 1987 року сімейство називалося CJ) зустрічаються його шанувальниками в багнети. Навіть коли конструктори намагаються виправити-поліпшити досить архаїчну конструкцію позашляховика. Саме тому у моделі все та ж солдатська виправка, квадратно-гніздовий дизайн та казенне ставлення до ергономіки, як у дідівського Willys. Сходова рама, нерозрізні мости, довгохідна підвіска, рульове управління «гвинт-кулькова гайка», передок і демультиплікатор, що жорстко підключається, окремо стоять крила і сім прорізів на вертикальній решітці радіатора (вона і є емблема марки Jeep) – так було і так буде. Завжди. Як і зовнішні петлі, складана рамка лобового скла, знімні двері, застібки капота та двостулкові задні двері з навісною запаскою.

Колишній Wrangler (внутрішній індекс JK) був таким собі менонітом, що ігнорує сучасні технології і, в силу своєї кондовості, схильний до самоізоляції. Зараз, незважаючи на зовнішню ідентичність JK і JL, картина прямо протилежна.

Одним словом, не дивлячись на нову генерацію моделі та гарячі апенінські голови, зовнішність Wrangler залишилася очікувано передбачуваною. З нового – лише трохи сучасніша пластика крил та діодні вогні. Все найцікавіше – усередині. Наприклад, завдяки новітній платформі та широкому застосуванню пластиків, високоміцних сталей, алюмінієвого та магнієвого сплавів атлету вдалося сумарно підсушитись на цілий центнер.

JL став не тільки місткішим, а й безпечнішим – у вкрай стиснутому просторі знайшлося місце для всіх необхідних подушок безпеки. Ось тільки з ними стався казус: у EuroNCAP-тестах новинка заробила лише одну зірку з п’яти можливих. Але у рамних автомобілів із сучасними стандартами (особливо з пішохідною толерантністю) давній ідеологічний конфлікт.

Але особливо багато роботи було в інтер’єрників, бо в плані ергономіки модель застрягла між століттями. І доведеться ще, бо за один раз виправити всі недоліки не вдалося. Так, новий JL однозначно просторіший, комфортабельніший і гостинніший за попередника.

Все, що, на думку інтер’єрників, не вписувалося в загальний стиль, вони прикрили суто армійськими кришками. Наприклад, AUX- і USB-входи під щитком з написом MEDIA. Так що так, ЗМІ у них під ковпаком і в прямому, і в переносному значенні. І то правда, адже звичайні умови журналістського тесту – тиждень терміну і повний бак без застережень по кілометражу. У нашому випадку на все про все – три дні, 1/3 бака і максимум 500 км пробігу. Інакше штраф, гаупвахта та трибунал.

Нарешті рульова колонка регулюється не тільки за висотою, а й за вильотом, що в стиснених умовах часом критично. Адже як і у випадку з іншим культовим позашляховиком – Land Rover Defender – архаїчне компонування диктує характерну посадку з упором ліктя у дверну карту. У JL все ще відсутній майданчик для відпочинку лівої ноги, а сидінню катастрофічно не дістає поздовжніх регулювань і т. д. Нестача простору не дозволяє нахилити панель приладів, але інтер’єрникам все ж таки вдалося її облагородити.

Приладова панель, кермовий обід, важелі КПП та трансмісії нарядилися в шкіру, нехай і сумнівної якості. А найсучасніші гаджети вдалося інсталювати в кондову панель приладів так, що вони не виглядають прибульцями з інших світів. Принаймні базовий 8,4-дюймовий тач-скрин медіацентру Uconnect (за допомогою Bluetooth, Apple CarPlay/Android Auto) виглядає настільки доречно, ніби він послужив точкою відліку при компонуванні торпедо.